همشهری آنلاین: مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه شنبه (20 مهر) گزارش اقدامات دولت را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح شنبه به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با حضور اکثریت اعضا و نمایندگان شورای نگهبان، روسای کمیسیون‌های ذیربط در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دولت و وزرای مربوطه تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از بحران اقتصادی پدید آمده در آمریکا و تاثیرات آن در اروپا و سایر کشورهای جهان و همچنین گزارشی در خصوص مالیات برارزش افزوده و اقدامات دولت ارائه شد.

در ادامه جلسه، دو طرح و لایحه اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت. طرح اصلاح بند (و) و ماده (1) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جداول مربوط و اختصاص معادل تا دویست و پنجاه میلیون دلار برای ماهواره سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران (اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظر مجلس شورای اسلامی مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت و به تصویب رسید.

دستور بعدی بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد (اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان) بود که نظر مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیوستن به کنوانسیون مذکور به انضمام تبصره زیر به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید:

تبصره "جمهوری اسلامی ایران خود را ملتزم به ترتیبات موضوع بند (2) ماده (66) کنوانسیون در خصوص ارجاع هرگونه اختلاف ناشی از تفسیر یا اجرای آن که از طریق مذاکره حل و فصل نشود، به داوری با دیوان بین‌المللی دادگستری نمی‌داند و ارجاع اختلاف به داوری یا دیوان بین‌المللی دادگستری صرفا در صورت رضایت کلیه طرف‌های اختلاف ممکن خواهد بود.

همچنین مقرر شد دولت در بیانیه‌ای که هنگام الحاق به کنوانسیون مبارزه با فساد صادر خواهد شد،‌ اعلام نماید که "جمهوری اسلامی ایران تطهیر عواید اموال به دست آمده ناشی از جرائم موضوع ماده (23) کنوانسیون را منحصرا ناشی از عوائد جرائم مندرج در این کنوانسیون می‌داند.

کد خبر 65487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز